1500 قطعه غاز خاكستری میهمان تالاب كانی برازان مهاباد شدند

1500 قطعه غاز خاكستری میهمان تالاب كانی برازان مهاباد شدند پرشین رز: مهاباد- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: یكهزار و 500 قطعه غاز خاكستری طی روزهای گذشته وارد تالاب بین المللی كانی برازان این شهرستان شدند.


فاروق سخنور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: كارشناسان این اداره در پایش های خود از تالاب كانی برازان این تعداد غاز خاكستری مهاجر و دیگر پرندگان آبزی و كنار آبزی را مشاهده نمودند.
وی با اشاره به اینكه پیش بینی میگردد در ایام آینده به تدریج بر تعداد این غازها افزوده شود، افزود: این پرندگان مهاجر مدتی در این تالاب و دیگر تالاب های سواحل جنوبی دریاچه ارومیه به منظور استراحت و تغذیه توقف می كنند و سپس كوچ خودرا به مناطقی از جنوب ادامه می دهند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان كرد: بارندگی های پاییزه و احیای تالاب های این شهرستان و باز وجود امنیت زیست محیطی، شرایط مناسبی را برای مهاجرت انواع پرندگان مهاجر و بومی به این تالاب بوجود آورده است.
سخنور از اهالی روستاهای همجوار تالاب های كانی برازان خواست در صورت مشاهده افراد سودجو و فرصت طلب در شكار گونه های باارزش جانوری به اداره محیط زیست و محیط بانان این اداره اطلاع دهند.
به گزارش پرشین رز به نقل از ایرنا غاز خاكستری پرنده ای است با 83 سانتی متر طول كه بزرگترین نوع پرنده در منطقه بوده و منقارش ضخیم و به رنگ صورتی و سر و گردنش خاكستری و پاهایش صورتی رنگ است.
بدن زیرتنه این پرنده، خاكستری با رگه های كوچك سیاه است و به صورت دسته جمعی از منطقه ای به منطقه دیگر كوچ می كند.
این پرنده، در مناطق تالابی، گنداب ها، دشت های سیلابی، ساحل دریاچه ها و رودخانه ها به سر برده و در كنار اراضی باتلاقی و روی زمین آشیانه می سازد.
تالاب بین المللی كانی برازان مهاباد با 927 هكتار مساحت، یكی از مهمترین تالاب های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و از با ارزش ترین زیستگاه های انواع پرندگان آبزی و كنار آبزی مهاجر و بومی در شمال غرب كشور به حساب می آید.
این تالاب در 30 كیلومتری شمال مهاباد و در نزدیكی روستای قره داغ واقع شده كه به سبب گوناگونی و فراوانی گونه های زیستی از طرف كمیته ملی طبیعت گردی كشور بعنوان اولین سایت پرنده نگری در ایران معرفی شده است.
9903/6185/7129


1397/08/22
18:19:30
5.0 / 5
4573
تگهای خبر: آب , امنیت , باد , بارندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه