تجریشی

دلایل تخریب محیط زیست

دلایل تخریب محیط زیست پرشین رز: مسعود تجریشی در مراسم معارفه خود به معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست اظهار داشت اقتصاد، معیشت و عدم آگاهی از جمله دلایل تخریب محیط زیست می باشد.



به گزارش پرشین رز به نقل از مهر مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم معارفه خود با بیان اینكه انسان به عنوان اشرف مخلوقات هم باید زندگی كند و هم حریم داری كند، گفت: البته این كار بسیار دشواری است كه میان زندگی و محیط زیست بهتر توازن ایجاد شود.
تجریشی ادامه داد: برای رسیدن به این توازن باید تصمیم ها به نحوی اتخاذ شود كه منافع حداكثری و خسارات حداقلی به دنبال داشته باشد و البته این نوع تصمیم گیری منطق و ادله بسیار قوی می خواهد.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به نقش و وظیفه عمومی مردم در حفظ محیط زیست بر اساس متن صریح قانون اساسی داشت و افزود: انسان ها به دلایل مختلف همچون اقتصاد، معیشت و عدم آگاهی به سمت تخریب محیط زیست گام بر می دارند.
وی با ذكر مثال قبض برق در آلمان، اظهار كرد: در آلمان به رغم آنكه هزینه استفاده از انرژی های تجدیدپذیر بسیار بالاتر از هزینه سوخت های فسیلی است اما مردم برای حفظ محیط زیست به عنوان حقوق نسل های آتی خود، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را انتخاب می كنند. یعنی انتخاب بر اساس آگاهی ولی این آگاهی برای حفظ محیط زیست در تمام دنیا در یك سطح نیست.
تجریشی اظهار كرد: به طور معمول هر چه توان اقتصادی مردم بالاتر باشد، آگاهی و تلاش آن ها برای حفظ محیط زیست هم بیشتر می شود.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست اشاره ای هم به گزارش های مكتوب معاونت محیط زیست انسانی در خصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی داشت و خاطرنشان كرد: به طور قطع برنامه های این معاونت ادامه پیدا خواهد كرد و كار متوقف نمی شود.
این مقام مسئول تاكید كرد: مسائل محیط زیستی مسائل بدقلقی هستند و در طی زمان شكل گرفته اند از این رو برای بر طرف كردن آن ها تنها تصمیم گیری كافی نیست.
تجریشی گفت: به لحاظ حاكمیتی و در زمره حكمرانی مطلوب ما موظف به ایجاد راهكارهای زندگی خوب و محیط زیست سالم برای مردم هستیم.
وی با بیان اینكه حل مسئله یك هنر است، افزود: سازمان محیط زیست باید بتواند با راهكارهای خود، بازه ای میان صفر و صد پیدا كند كه هم حفظ محیط زیست را به همراه داشته باشد و هم توسعه و اشتغال كشور را رقم بزند. این همان راهی است كه بسیاری از كشورها طی كرده اند و اكنون به تفكری دست پیدا كرده اند با به حداقل رساندن هزینه های محیط زیستی، مسائل مردم را نیز حل می كنند.
 

1396/06/25
22:53:24
5.0 / 5
5378
تگهای خبر: محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه