راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه كارگروه ملی آلودگی هوا

راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه كارگروه ملی آلودگی هوا پرشین رز: پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه كارگروه ملی آلودگی هوا برای پیگیری مصوبات كاهش آلودگی هوای كشور افتتاح شد.



به گزارش پرشین رز به نقل از مهر وحید حسینی دبیر كارگروه كاهش آلودگی هوای كشور با بیان این خبر اظهار داشت: این سامانه به نشانی dabir.doe.irراه اندازی شده و از این به بعد كلیه مصوباتی كه توسط دستگاه ها اجرا می گردد یا نمی گردد و پیشرفت آنها روی این وب سایت قرار خواهد گرفت تا به اطلاع عموم برسد. با رجوع به این پایگاه، شهروندان در جریان دقیق اجرای مصوبات قرار می گیرند.
به گفته وی، دبیرخانه كارگروه ملی آلودگی هوا هم اكنون با ۵ كمیته تخصصی فعال است.
بر اساس اخبار اعلامی وزارت نفت، از اول خردادماه امسال توزیع سوخت دیزل یورو ۴ شروع شده و تا اول تیر، گازوییل یورو ۴ در ۳۸۲ جایگاه در كلانشهرها و راههای مواصلاتی كشور توزیع می گردد. دبیر كارگروه ملی آلودگی هوا با اشاره به این كه اقدام وزارت نفت در توزیع سوخت دیزل یورو ۴ اقدام بسیار مثبتی است، اظهار داشت: توزیع دیزل یورو ۴ در شرایط كنونی كار بسیار سختی است و این وزارتخانه باید سوخت را كه قبلا با خط لوله منتقل می كرد، با كامیون انتقال دهد كه جای تشكر دارد.
وی در ادامه اقدامات دبیرخانه كارگروه آلودگی هوا را طی سه ماه گذشته شرح داد و اظهار داشت: تابحال شش جلسه تخصصی در مورد كیفیت سوخت دیزل برگزار شده است. همینطور برای موتورسیكلت برقی سه جلسه برگزار شده اما متاسفانه هیچ خروجی نداشته است چون وزارت صنعت به تعهدات خود در این زمینه عمل نكرده است و باید فكر دیگری در این زمینه بكنیم.
در جلسه اخیر كارگروه ملی آلودگی هوای كشور، اجرای طرح LEZ در كلان شهرهای كشور، نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، نصب فیلتر دوده روی اتوبوس های شهری و كاتالیست روی تاكسی ها كه طبق مصوبات دولت به وزارت كشور محول شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

1397/03/09
17:58:22
5.0 / 5
4521
تگهای خبر: آلودگی , برگ , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه