اخطار هواشناسی نسبت به تشدید بارش باران در شمال كشور

اخطار هواشناسی نسبت به تشدید بارش باران در شمال كشور سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در بعضی استان های شمالی كشور اخطار داد.



به گزارش پرشین رز به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: این وضعیت جوی باعث بارندگی، وزش باد شدید، وقوع رعدوبرق و کاهش دما فردا (۱۳ مرداد ماه) در استان گیلان و پس فردا (۱۴ مردادماه) در استان های مازندران و شرق گیلان می شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها، وارد شدن خسارت به شالیزارها، لغزندگی جاده ها و کاهش دید در مناطق کوهستانی و آبگرفتگی محلی پیشبینی و سازمان هواشناسی سفارش می کند که بخش های مختلف کشاورزی نظیر شالیکاران، پرورش دهندگان ماهی و.... تمهیدات لازم از قبیل پاکسازی راه آب مزارع و باغات و... را اتخاذ کنند علاوه بر آن نسبت به خودداری ازتوقف و اتراق درحاشیه رودخانه ها و مسیل و اتخاذ تمهیدات ایمنی لازم برای فعالیتهای کوهنوردی اقدام گردد.

به گزارش پرشین رز به نقل از ایسنا، در اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.





منبع:

1399/05/12
14:45:38
5.0 / 5
2430
تگهای خبر: آب , باد , بارش , بارندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه