مرزنشین گلستانی قوی مصدوم را تحویل محیط زیست داد

مرزنشین گلستانی قوی مصدوم را تحویل محیط زیست داد پرشین رز: گرگان- یكی از روستاییان مرزنشین شهرستان ساحلی گمیشان، یك قطعه قوی مصدوم را جهت درمان و تیمار داری به محیط زیست غرب استان گلستان تحویل داد، این پرنده از ناحیه بال راست مجروح شده است.


رییس اداره محیط زیست بندرتركمن و گمیشان روزشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوجوان تركمن اهل ساكن روستای آلتین تخماق این شهرستان (گمیشان ) در آبگیرهای حاشیه منطقه، این قوی مصدوم را مشاهده و به محیط زیست تحویل داد.
علی بیانی اضافه كرد: این پرنده از گونه های حمایت شده، است و بعد از ثبت داده های مورفولوژیكی و اقدامات اولیه برای درمان به اداره امور حیات وحش محیط زیست گلستان انتقال داده می گردد.
به قول وی؛ با فرهنگ سازی انجام شده شاهد همراهی بیشتر مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست هستیم.
وی ادامه داد كه محیط زیست هم در حد توان ازهمراهی این علاقه مندان به طبیعت و حیات وحش قدردانی می كند.
قو همانند خانواده اردك ها گیاهخوار بوده و به ندرت از موجوداتی مانند ماهی تغذیه می كند، این پرنده زیبا به علت وزن سنگین در ارتفاع كم پرواز نموده و به آسانی هم مورد هدف قرار می گیرد.
سواحل و آبگیرهای بندرتركمن و گمیشان و بویژه تالاب گمیشان و خلیج گرگان درغرب و شمال غرب گلستان از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و گونه های بومی است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری است و طیف گسترده ای از پرندگان همچون مرغابی، غاز، قو، پلیكان، باكلان، پرستوی دریایی، سلیم، كاكایی، چنگر، اگرت، خوتكا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا


1396/11/28
14:15:43
5.0 / 5
5255
تگهای خبر: آب , حیات وحش , درمان , گل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه