محققان دریافتند؛

ارتباط گرما و خشكسالی مرتبط با ال نینو

ارتباط گرما و خشكسالی مرتبط با ال نینو به گزارش پرشین رز دانشمندان دریافته اند تاثیر گرما و خشكسالی مرتبط با ال نینو ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، مسئول بزرگ ترین میزان افزایش سالانه دی اكسیدكربن جو در حداقل ۲۰۰۰ سال پیش بوده است.



به گزارش پرشین رز به نقل از مهر، ال نینو یك الگوی اخطار دهنده چرخه ای ناشی از جریان اقیانوس آرام است كه می تواند بر آب و هوای كل جهان تاثیر گذارد و عمدتا در مناطق استوایی آمریكای جنوبی، آفریقا و اندونزی اتفاق می افتد.
یافته های این مطالعه، مبتنی بر بررسی و تحلیل ۲۸ ماه اول داده های بدست آمده از ماهواره OCO-۲ ناسا است.
«جونی لیو» سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: این سه منطقه استوایی ۲. ۵ گیگاتن (یك میلیارد تن) كربن بیشتری در مقایسه با سال ۲۰۱۱ در جو منتشر كردند.
وی در ادامه می افزاید: داده های OCO-۲ به ما اجازه داد تا نحوه تبادل خالص كربن بین زمین و جو در مناطق خاص در طول سال های ال نینیو را تعیین كنیم.
در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، طبق گزارش OCO-۲ میزان دی اكسیدكربن جو افزایش یافته كه ۵۰ درصد بیشتر از میانگین افزایش مشاهده شده در سال های اخیر پیش از این مطالعه است.
این افزایش حدود سه بخش به ازای هر میلیون دی اكسیدكربن در سال یا ۶. ۳ گیگاتن كربن بود. در سال های اخیر، میانگین افزایش سالانه نزدیك به دو بخش در هر میلیون دی اكسیدكربن در سال، یا ۴ گیگاتن كربن، بود.
یافته های این تحقیق مبین این مطلب است كه اگر در آینده اقلیم كره زمین خشكسالی های بیشتر یا طولانی تری را به همراه داشته باشد، همانگونه كه ال نینو اخیر به همراه داشت، ممكن است دی اكسید كربن بیشتری در جو باقی مانده و در نتیجه منجر به گرم شدن بیشتر كره زمین شود.
 

1396/07/23
22:14:04
5.0 / 5
5392
تگهای خبر: هوا , آلودگی , آب
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه