تداوم ناپایداری های جوی در تهران

تداوم ناپایداری های جوی در تهران به گزارش پرشین رز مدیر واحد مدل سازی و پیشبینی شركت كنترل كیفیت هوای تهران با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در تهران طی امروز (۳۰ اردیبهشت) از افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده ها در هوای پایتخت اطلاع داد.



حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینكه پیشبینی های انجام شده در شركت كنترل كیفیت هوا نشان دهنده افزایش نسبی غلظت آلاینده ها طی بامداد امروز (۳۰ اردیبهشت) است، اظهار نمود: به تدریج در طول روز بر میزان ناپایداری جوی افزوده می شود و برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناكی و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی - شمال غربی انتظار می رود.

وی با اشاره به اینكه طی امروز احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق وجود دارد، خاطرنشان كرد: بر مبنای نتایج پیشبینی كیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده ها وضعیت كیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم قرار دارد.

مدیر واحد مدل سازی و پیشبینی شركت كنترل كیفیت هوای تهران افزود: با تداوم این وضعیت جوی تا فردا (۳۱ اردیبهشت) در بعضی ساعات آغازین روز بارش پراكنده باران پیشبینی می شود.

شهبازی با اشاره به اینكه به تدریج با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی فردا (۳۱ اردیبهشت) برای برخی ساعات بخصوص بعد ازظهر افزایش ابر، بارندگی و وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه دور از انتظار نیست، اظهاركرد: بر این اساس انتظار می رود ناپایداری های جوی طی فردا سبب كاهش غلظت آلاینده ها و بهبود وضعیت كیفیت هوای پایتخت شود.

به گفته او همینطور دمای هوا در پایتخت تا روز آینده افزایش جزیی می یابد.

مدیر واحد مدل سازی و پیشبینی شركت كنترل كیفیت هوای تهران در انتها با اشاره به اینكه كیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ بامداد امروز با میانگین ۶۱ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار داشت: كیفیت هوای الان هم با میانگین ۷۷ همچنان در شرایط سالم می باشد.




1398/02/30
14:43:37
5.0 / 5
4238
تگهای خبر: باد , بارش , بارندگی , ذرات معلق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه