با موافقت نمایندگان؛

دولت مكلف به بیمه محیط بانان و جنگل بانان شد

دولت مكلف به بیمه محیط بانان و جنگل بانان شد به گزارش پرشین رز دولت مكلف شد، مأموران یگان حفاظت دستگاه های اجرایی را در قبال شهادت، فوت، بیماری صعب العلاج، نقص عضو، از كارافتادگی و حوادث بیمه كند.



به گزارش پرشین رز به نقل از مهر، در جلسه علنی نوبت عصر دوشنبه مجلس و در جریان بررسی لایحه حمایت قضایی و بیمه ای از مأموران یگان حفاظت دستگاه های اجرایی (محیط بانان و جنگل بانان)، نمایندگان مجلس دستگاه های اجرایی ذیربط را مكلف كردند مأموران یگان حفاظت دستگاه مربوطه خویش را شامل كاركنان ثابت، پیمانی و قراردادی را در جهت انجام وظایف و مأموریت های خود در قبال شهادت، فوت، بیماری صعب العلاج، نقص عضو، از كارافتادگی و حوادث بر طبق این قانون و آیین نامه اجرایی آن بیمه كند.
طبق تبصره یك این ماده مقرر شد، در مواردی كه دستگاه های اجرایی برپایه قوانین و حسب مورد برای انجام مأموریت های سازمانی از افرادی غیر از مأموران یگان حفاظت استفاده می نمایند مانند مأموران اجرایی محیط زیست و منابع طبیعی دستگاه مربوطه موظف است نسبت به پوشش بیمه ای این دسته از افراد مطابق این ماده اقدام نماید.
در تبصره دو، سازمان محیط زیست و منابع طبیعی موظف به پرداخت هزینه های درمانی، جبران صدمات و خسارات وارده به همیاران طبیعت و محافظان افتخاری و داوطلبان مردمی در اقدامات در رابطه با پیشگیری و اطفاء حریق جنگل ها و مراتع كشور شد.
همچنین در ماده ۳ مقرر شد، آیین نامه اجرایی این قانون مشتمل بر نحوه تأمین و پرداخت وجوه مبحث مواد ۱۳ و ۱۴ قانون به كارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح به مشمولان این قانون و همینطور چگونگی پوشش بیمه ای آنها، ظرف مدت ۶ ماه از تصویب این قانون توسط وزارت دادگستری و حسب مورد با هماهنگی دستگاه های ذیربط همچون سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت جهاد كشاورزی تهیه و به تصویب هیئت وزیران برسد.
در ماده ۴ هم سازمان برنامه و بودجه موظف شد، همه ساله اعتبارات مورد نیاز اجرای این قانون را به پیشنهاد دستگاه های اجرایی دارای یگان حفاظت در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی كند.

1398/04/05
01:21:06
5.0 / 5
5082
تگهای خبر: بیماری , حفاظت , درمان , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه