نهادینه شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه به سیستم هماهنگ و پویا نیازمند است

نهادینه شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه به سیستم هماهنگ و پویا نیازمند است پرشین رز: اراك - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراك اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه بعنوان رفتار سلامت محور و دوستدار محیط زیست به سیستم پویا و هماهنگی برون دستگاهی نیازمند است.


به گزارش پرشین رز به نقل از ایرنا، علی اوسط كرمی روز سه شنبه در حاشیه همایش دوچرخه سواری به مناسبت دوسالگی پویش سه شنبه های بدون خودرو در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراك، بیان كرد: رفتارهای دوستدار محیط زیست باید به گفتمان غالب در جامعه تبدیل شود و می طلبد فرهنگ سازی جهت استفاده از دوچرخه به جای خودرو ابتدا در دستگاه ها و نهاد های دولتی نهادینه شود چون كه مردم در خیلی از مسائل مسئولان را الگوی رفتاری خود قرار می دهند و یا در سایه تسهیلگری و جریان سازی دولتی ها مشاركت هدفمند در اقدامات دارند.
وی ادامه داد: پویش سه شنبه های بدون خودرو با همكاری ادارات كل ورزش و جوانان، حفاظت محیط زیست، انجمن های مردم نهاد و شركت توزیع برق استان مركزی به صورت خودجوش برای اولین بار در كشور از اراك كلید خورد و انتظار می رود همه دستگاه های دولتی در این پویش اجتماعی پرارزش كه كوچكترین اثر آن برخورداری شهروندان از هوای پاك است، همكاری كنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراك اظهار نمود: اراك از كلانشهرهای آلوده كشور است و مهار تردد خودرو و رفتارهای هدفمند و آگاهانه مردم در استفاده محدود از وسایل نقلیه شخصی و تك نفره می تواند برای خروج از این بحران و داشتن هوایی پاك موثر باشد.
وی افزود: انتظار می رود دستگاه های خدمات شهری هم نسبت به مناسب سازی معابر و خیابان های شهری جهت استفاده دوچرخه سواران اقدام كنند.
همایش دوچرخه سواری به مناسبت 2 سالگی پویش سه شنبه های بدون خودرو در اراك با حضور بیش از100 دوچرخه سوار از مجموعه ورزشی 22 بهمن آغاز و تا مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراك ادامه داشت.
در این مسیر حدود چهار كیلومتری بیش از 50 نفر هم به دوچرخه سواران اضافه شدند و در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراك هم به قید قرعه از 25 نفر از شركت كنندگان در این همایش با اهداء كوله ورزشی تقدیر شد.
پویش سه شنبه های بدون خودرو از آذرماه سال 1394 در اراك اجرا شد.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاركننده: مژگان حیدری


1396/09/14
12:32:23
5.0 / 5
4719
تگهای خبر: محیط زیست , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه