تاكید رئیس سازمان جنگل ها بر اولویت احیای اراضی منابع طبیعی گرفتار حریق شده

تاكید رئیس سازمان جنگل ها بر اولویت احیای اراضی منابع طبیعی گرفتار حریق شده به گزارش پرشین رز رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری كشور در بخشنامه ای به ادارات كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها خواهان در اولویت قرار گرفتن احیا و بازسازی اراضی منابع طبیعی مناطق صدمه دیده از حریق شد.



به گزارش پرشین رز به نقل از ایسنا مسعود منصور طی بخشنامه ای به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها بر اولویت احیا و بازسازی اراضی که بر اثر حریق صدمه دیده اند تاکید و تخصیص این اراضی را به طرح های غیر در رابطه با احیا و توسعه منابع طبیعی ممنوع اعلام نمود.

در این بخشنامه آمده است: همه ساله بخش هایی از پوشش گیاهی زیست بوم های طبیعی پرارزش جنگلی و مرتعی کشور به علت ایجاد آتش سوزی گرفتار صدمه شده و پوشش اصلی خویش را از دسـت می دهند و بعضاً امکان دارد افرادی با هدف تصرف این اراضی اقداماتی سودجویانه را انجام دهند که لازم است ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان ها، تدابیر لازم را جهت حفاظت مطلوب از این اراضی پیشبینی کنند و در اولویت برنامه های احیا و بازسازی قرار دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، رئیس سازمان جنگل ها در این بخشنامه تاکید کرده است: مقتضی است از تخصیص این اراضی جهت طرح های غیر در رابطه با احیاء و توسعه منابع طبیعی خودداری گردد.




1399/05/14
23:03:06
5.0 / 5
2359
تگهای خبر: آب , آتش , حفاظت , گل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
persianrose.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پرشین رز محفوظ است

پرشین رز

گل و گیاه